EN

Artigos Revistas Internacionais

2019

Abreu, A., Cardoso, A. P., & Rocha, J. (2019). Teachers' perception of the head of department's performance and of pedagogical supervision. Millenium, 2(ed espec. n.º 3), 47-59. Doi: 10.29352/mill0203e.04.00206

Batanero, J & Tadeu P. (2019). TIC y diversidad funcional. Barreras para la formación del profesorado en la comunidad autónoma de Castilla y León. Revista Sisyphus - Journal of Education, 7(01), 31-45, Doi: 10.25749/sis.15272

Carraça, B., Serpa, S., Rosado, Guerrero, P., & Magalhães, C. (2019). Mindful compassion training on elite soccer: effects, roles and associations on flow, psichological distress and thought suppression. Revista IberoAmericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte, 14(2), 137-145.

Castro, M. (2019). Manifestações religiosas processionais. Passado e presente na tradição brigantina. Journal of the Sociology and Theory of Religion, 8(S.1), 83-110. Valladolid: Ediciones Universidad de Valladolid. Doi: 10.24197/jstr.0.2019.83-110

Celestino, T., Leitão, J., & Pereira, A. (2019). Determinantes para a excelência na orientação: As representações de treinadores e atletas de elite. RETOS. Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 35, 91-96.

Coimbra, V., Marques, E. & Chaves, C. (2019). Prevalência de quedas em idosos residentes numa comunidade rural. Millenium, 2(ed espec nº3), 109-116. DOI: 10.29352/mill0203e.09.00218

Cunha, M., Aparício, G., Madureira, A., Menezes, L., Menezes, N., Nascimento, M., & Santos, C. (2019). Generic and Specific Competencies of the Supervisor in Pedagogical Context. International Journal of Arts and Social Science, 2(1), 1-10.

Delgado, A., Olmedo, E., Tadeu, P. & Batanero, J. (2019). Propuesta de las condiciones de las aplicaciones móviles, para la construcción de un Entorno de Accesibilidad Personal para usuarios con discapacidad visual en las Smart Cities. Revista Aula Abierta, 48(2), 193-202. DOI: 10.17811/rifie.48.2.2019, ISSN: 0210-2773. Retrieved from https://www.unioviedo.es/reunido/index.php/AA/index

Pavão, I., Santos, F., Wright, P., & Gonçalves, F. (2019). Implementing the teaching personal and social responsibility model within preschool education: Strengths, challenges and strategies. Journal Curriculum Studies in Health and Physical Education, 10(1), 51-70. DOI: 10.1080/25742981.2018.1552499

2018

Amaral, O., Fernandes, I., Pereira, C., Veiga, N., Nelas, P., Chaves, C., & Coutinho, E. (2018). Perfil sociodemográfico e prevalência do helicobacter pylori em adultos portugueses. International Journal of Developmental and Educational Psychology (Revista INFAD de Psicología), 1(2), 273-280. Doi: 10.17060/ijodaep.2017.n2.v1.1128

Balula, J. P. (2018). The winners' drama in Seneca's Troades. Millenium, 2(6), 69-76. Doi: 10.29352/mill0206.06.00145

Batanero, J., Tadeu, P., & Cabero, J. (2018). ICT and disabilities. Construction of a diagnostic instrument in Spain. Journal of Social Studies Education Research, 9(3), 332-350. ISSN: 1309-9108

Brandão, A., Pereira, J., Gonçalves, F., Coelho, E., & Quaresma, L. (2018). Risks in adventure sport activity. Which risks are perceived by experienced canyoneers? Journal of Physical Education and Sport, 18(1), 163-169.

Cardoso, A. P., Carugati, F., Lacerda, C., & Fidalgo, S. (2018). Articulação curricular entre a educação pré-escolar e o 1.º ciclo do ensino básico: Conceções e práticas. Millenium, 2(6), 77-86. Doi: 10.29352/mill0206.07.00161

Carvalho, L., Soutinho, C., Paiva, T., & Leal, S, (2018). Territorial intensive products as promoters of regional tourism. The case study of Douro Skincare. HOLOS, 4(ano 34), 122-135. Retrieved from http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/5243/pdf

Castanheira, A., Barreto, A., Santos, F., Santos, M. & Silva, M (2018). Avaliação por pares ou amigos-críticos: O caso do projeto "Coordenadas para a cidadania global". Sinergias: Diálogos Educativos para a Transformação Social, 7, 49-57.

Celestino, T. & Pereira, A. (2018). Em busca da excelência no desporto adaptado: um estudo de caso. Desporto e Atividade Física para Todos - Revista Científica da FPDD, 4(1), 25-37.

Chaves, C., Nelas, P., Coutinho, E., Amaral, M., & Cruz, C. (2018). Consistência interna do questionário de goldberg nos agricultores. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 309-316. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v3.1283

Coelho, E. M., Amaral, O., Pereira, C., Veiga, N., Costa, J., Nelas, P., Chaves, C., Coutinho, E. (2018). Estilos de vida em trabalhadores offshore de uma plataforma da África Subsaariana. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 299-308. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v3.1280

Coutinho, E., Pereira, C., Nelas, P., Chaves, C., Amaral, O., & Cruz, C. (2018). Determinantes do consumo de tabaco durante a gravidez e vigilância de gravidez. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 317-324. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v3.1285

Cruz, C., Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., & Amaral, O. (2018). A influência dos pais no comportamento dos jovens. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 2(1), 115-124. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v2.1180

Cruz, C., Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., & Amaral, O. (2018). A satisfação, realização e exaustão dos enfermeiros em Portugal. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 361-370. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v3.1296

Ferrão, A. C., Guiné, R., Correia, P., Ferreira, M., Cardoso, A. P., Duarte, J., & Lima, J. (2018). Perceptions towards a healthy diet among a sample of university people in Portugal. Nutrition & Food Science, 48(4), 669-688. Doi: 10.1108/NFS-10-2017-0205

Ferreira, M. Duarte, J., Cardoso, A. P., Cabral, L., Raquel Guiné, R., & Campos, S. (2018). Competências emocionais e prevenção do abandono nos estudantes do ensino superior politécnico. Revista Portuguesa de Enfermagem de Saúde Mental, Edição Especial 6, ISSN 1647-2160. Doi: 10.19131/rpesm.0208

Ferreira, S., Morais, N., & Gouveia, T. Sobral, F., & Gomes, C. (2018). Content consumption on the internet among higher education students - preliminary results of a project at a higher education school in Portugal. IJASOS - International E-Journal of Advances in Social Sciences, 4(10), 16-22. Doi: 10.18769/ijasos.415491

Figueiredo, M. P., Gomes, H., & Rodrigues, C. (2018). Mathematical pedagogical content knowledge in Early Childhood Education: Tales from the 'great unknown' in teacher education in Portugal. European Early Childhood Education Research Journal, 535-546. Doi: 10.1080/1350293X.2018.1487164

Fragata, A., Teixeira, H., & Cruz-Lopes, L. (2018). Mobile banking: Evidence from Portugal. Archives of Business Research, 6(10), 415-422. Doi: 10.14738/abr.610.5419

Gonçalves, F., & Lima, R. (2018). A implementação da avaliação formativa e sumativa no ensino da educação física. Revista Profissão Docente, 18(38), 117-127.

Gonçalves, F., Lima, R., Garrido, N., Mendes, F., Pereira, A., Figueiredo, A., & Albuquerque, A. (2018). Processos cognitivos para a escolha da avaliação na regulação do ensino. Revista Sul Americana de Psicologia, 6(1), 68-83.

Gouveia, T., Ferreira, S., Sobral, F., Morais, S., & Gomes, C. (2018). Percepción de los estudiantes sobre el acceso y el uso de Internet: Resultados de un estudio en una institución portuguesa de educación superior. Revista Iberoamericana de Informática Educativa, 27, 43-53. ISSN: 1699-4574.

Kumpfer, K. L., Magalhães, C. (2018). Strengthening families program: An evidence-based family intervention for parents of high-risk children and adolescents. Journal of Child & Adolescent Substance Abuse, 27(3), 174-179. Doi: 10.1080/1067828X.2018.1443048

Martínez, I., & Tadeu, P. (2018) The influence of pedagogical leadership on the construction of professional identity: A systematic review. Journal of Social Studies Education Research, 9(3), 145-162. ISSN: 1309-9108.

Martínez, I., Jiménez, J., Burgos, J. & Tadeu, P. (2018). The pedagogical leadership of the mathematics faculty. A systematic review, Journal of Education Sciences, 8(4), 217. Doi: 10.3390/educsci8040217

Melão, D. & Silva, A. I. (2018). Literatura, leitura e leitores na educação básica: Reflexões sobre a prática de ensino supervisionada. Revista Polyphonía, 29(2), 301-314. Doi: 10.5216/rp.v29i2.571142017

Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., Amaral, O., & Cruz, C. (2018). Conhecimentos sobre planeamento familiar em estudantes do ensino superior. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 2(1), 187-196. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v2.1209

Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., Amaral, O., & Cruz, C. (2018). Motivação para ter sexo em estudantes do ensino superior. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 2(1), 45-54. Doi: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v2.1162

Oliveira, M., & Santos, O. (2018). A educação ambiental no conhecimento e gestão da bacia hidrográfica do Rio Lis. Cadernos de Pesquisa: Pensamento Educacional (N.º Esp.), 359-380. Curitiba. Retrieved from http://www.utp.br/cadernos_de_pesquisa/

Pinho, L. G., Pereira, A. M. S., Chaves, C., & Batista, P. (2018). Quality of Life Scale and symptomatology of schizophrenic patients: A systematic review. The European Journal of Psychiatry, 32(1), 1-10. Doi: 10.1016/j.ejpsy.2017.08.002

Pinho, L. G., Pereira, A., & Chaves, C. (2018). Portuguese adaptation of the quality of life scale for patients with schizophrenia. Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación - e Avaliação Psicológica. RIDEP, 1(46), 189-199. Doi: 10.21865/RIDEP46.1.14

Rodrigues, C., Menezes, L., & Ponte, J. P. (2018). Práticas de discussão em sala de aula de matemática: Os casos de dois professores. Bolema, 32(61), 398-418. Retrieved from http://www.scielo.br/pdf/bolema/v32n61/0103-636X-bolema-32-61-0398.pdf

Rodrigues, C., Menezes, L., & Ponte, J. P. (2018). A prática de uma professora de Matemática ao conduzir uma discussão coletiva sobre sequências. Boletim GEPEM, 73(jul./dez), 32-49.

Rodrigues, C., Ponte, J. P., & Menezes, L. (2018). Prática de discussão coletiva de uma professora em Álgebra. Zetetiké, 26(3). Doi: 10.20396/zet.v26i3.8651653

Rodrigues, F., Brito, E., & Fereira, M. E. (2018). As (In)afinidades no sistema educativo, formação de professores e resultados escolares na União Europeia. Revista Vozes dos Vales: Publicações Acadêmicas, 14 Ano VII, 1-29. ISSN: 2238-6424. Retrieved from http://site.ufvjm.edu.br/revistamultidisciplinar/files/2018/10/Florbela0108.pdf

Sarmento, H., Figueiredo, A., Lago-Peñas, C., Milanovic, Z., Barbosa, A., Tadeu, P., & Bradley, P. (2018). Influence of tactical and situational variables on offensive sequences during Elite Football Matches. The Journal of Strength & Conditioning Research, 32(8), 2331-2339. Doi: 10.1519/JSC.0000000000002147

Tadeu, P., & Paiva, T. (2018). Entrepreneurship education: How to promote creativeness and empowerment. Journal Advances in High Education, 10(1), 47-68. ISSN: 2212-5574

Vicente, M., Vitória, J., Martins, F., Costa, C., & Tadeu, P. (2018). Distance between linear varieties in R(N) application of an (In)Equality by (Fan-Todd) beesack. Far East Journal of Mathematical Sciences (FJMS), 109(1), 57-88. Retrieved from http://www.pphmj.com/journals/fjms.htm

Vieira, M. M. M., Carvalho, G. S., Araújo, M. C. P. & Tracana, R. B. C. (2018). Como a comunidade científica portuguesa analisa a educação profissional. Revista Tempos e Espaços em Educação, 11(25), 33-48. ISSN 2358-1425. Doi: 10.20952/revtee.v11i25.7198

2017

Almeida F. , Coutinho, E., Duarte, J., Chaves, C., Nelas, P., Amaral, O., & Parreira, V. (2017). Domestic violence in pregnancy: Prevalence and characteristics of the pregnant woman. Journal Clinical Nursing, 26(15-16), 2417-2425. Doi: 10.1111/jocn.13756

Amante, M. J., Alvarez, C., Araújo, L., & Sousa, I. (2017). Intervenção em pessoas com demência e cuidadores: Café Memoria um espaço privilegiado de relação. Millenium, 2(ed espec no2), 13-19. Doi: 10.29352/mill0202e.01

Amante, M. J., Fonseca, S., & Araújo, L. (2017). Visitas domiciliárias a pessoas idosas: Uma oportunidade de intervenção socioeducativa. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Extr.(8), A8-20. Doi: 10.17979/reipe.2017.0.08.2299

Araújo, L., Amante, M. J., & Fonseca, S. (2017). Factos e mitos sobre envelhecimento em alunos no início de licenciatura em educação social. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Extr.(8), A8-24. Doi: 10.17979/reipe.2017.0.08.2328

Batista, A., Pires, A., Brito, E., & Rodrigues, F. (2017). O uso das T.I.C. como uma ferramenta facilitadora da aprendizagem. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, 2017, Extr.(13), A13-109. Doi: 10.17979/reipe.2017.0.13.2502. eISSN: 2386-7418

Campos, S., Martins, R., Felizardo, S. A., Chaves, C., & Ribeiro, E. J. (2017). Inteligência emocional dos professores: Relevância para as práticas inclusivas. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 6(1), 365-374. Doi: 10.17060/ijodaep.2014.n1.v6.756

Capelo A, & Cabrita I. (2017). Currículo do pré-secundário em Timor-Leste e articulação com o secundário geral. Cadernos de Pesquisa, 47(164),520-539.

Capelo, A., Carvalho, P., Santos, L., Menezes, L., Ribeiro, A., Novais, A., Nunes, J., Rodrigues, D., Gomes, C., Abrantes, I., Mendes, C., Gomes, H., Martins, A., Silva, M., & Blanco, S. (2017). Interdisciplinaridade no ensino superior: Um projeto de cooperação Portugal Brasil. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr. (6), 364-368.

Cardoso, A. P., Ferreira, M., Abrantes, J. L., Seabra, C. (2017). Conscientiousness and intrinsic motivation as predictors of learning perception and academic achievement. International Journal of Multidisciplinarity in Business and Science, 3(3), 62-67. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/205696

Celestino, T., & Pereira, A. (2017). Values and ethics in adapted sport: A bibliografic review. Desporto e Atividade Física para Todos - Revista Cientifica da FPDD, 3(1), 20-28.

Coutinho, E., Pereira, C., Amaral, O., Nelas, P., Chaves, C., Veiga, N., & Cruz, C. (2017). Consumo de bebidas alcoólicas durante a gravidez. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 193-202. Doi: 10.17060/ijodaep.2017.n1.v3.988

Cruz, C., Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., & Amaral, O. (2017). A influência do suporte social na vinculação pai/bebé. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 123-130. Doi: 10.17060/ijodaep.2017.n1.v3.981

Cruz, C., Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., & Amaral, O. (2017). A influência dos contextos sociodemográficos no bonding paterno. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 489-496. Doi: 10.17060/ijodaep.2017.n1.v3.1019

Ferreira, E., Cepa, C., Tracana, R. & Reis, C. F. (2017) Reciclar recordações com as ciências. Percursos de Aprendizagem em contexto de jardim de infância. Revista Contexto & Educação, 99, 149-172.

Ferreira, S., & Veloso, A. (2017). Older adults and email use: The challenges facing interface codesign. Networking Knowledge: Journal of the MeCCSA Postgraduate Network, 10, 44-63.

Mamede, E. & Pinto, H. (2017). Pre-service elementary school teachers’ ideas about fractions. Quaderni di Ricerca in Didattica/Mathematics, 27(2), 257-260.

Martins, C., Campos, S., Duarte, J., Martins, R., Moreira, T., & Chaves, C. (2017). Situações indutoras de stress e burnout em estudantes de enfermagem nos ensinos clínicos. Revista Portuguesa de Enfermagem de Saúde Mental, (Esp. 5), 25-32. Doi: 10.19131/rpesm.0163

Martins, E., Fernandes, R., & Mendes, F. (2017). Bem-estar subjetivo e atividade física em pessoas oidosas. Millenium, 2(ed. esp. 2), 65-72.

Melão, D. (2017a). Périplos textuais e representações da educação literária no ensino básico. Revista Lusófona de Educação, 37, 45-61. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4812

Melão, D. (2017b). Educação literária e representações da leitura: Itinerários de formação de professores. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Vol. Extr., 6, 55-60. Doi: 10.17979/reipe.2017.0.06.2223 Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4755

Melão, D. (2017c). Interculturalidade e inclusão: O contributo das práticas de leitura na Educação Pré- Escolar. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Vol. Extr. 8, 68-72. Doi: 10.17979/reipe.2017.0.08.2719

Mendes, F., & Xavier, P. (2017). A ordem jurídica portuguesa e os direitos da pessoa idosa. Millenium, 2(ed espec nº2), 135-140

Nelas, P., Coutinho, E., Chaves, C., Amaral, O., & Cruz, C. (2017). Dificuldades na amamentação no primeiro mês de vida: Impacto dos contextos de vida. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 3(1), 183-192. Doi: 10.17060/ijodaep.2017.n1.v3.987

Paiva, T., & Tadeu, P. (2017). New approach to entrepreneurship education in primary schools: The BGENTL. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for INTE 2017, 618-625. ISSN: 2146-7242.

Pereira, B., Cardoso, A. P., & Rocha, J. R. (2017). Avaliação de competências cooperativas e trabalho de grupo no 1.º CEB. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Vol. Extr. (6), A6-106-110. Doi: 10.17979/reipe.2017.0.06.2333

Pinho, L. G., Pereira, A., & Chaves, C. (2017). Influence of sociodemographic and clinical characteristics on the quality of life of patients with schizophrenia. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 51. DOI: 10.1590/S1980-220X2016031903244

Pinho, L. G., Pereira, A., & Chaves, C. (2017). Nursing interventions in schizophrenia: The importance of therapeutic relationship. Nursing & Care Open Access Journal, 3(6), 331-333. Doi: 10.15406/ncoaj.2017.03.00090

Pinho, L., Pereira, A., Chaves, C., & Rocha, M. L. (2017). Satisfação com o suporte social e qualidade de vida dos doentes com Esquizofrenia. Revista Portuguesa de Enfermagem de Saúde Mental (Esp. 5), 33-38. Doi: 10.19131/rpesm.0164

Ramalho, H. (2017). Avaliação de escolas inscrita no referencial racional-burocrático e na narrativa da normalização. Revista de Estudios e Investigación en Psicologia y Educación, Extr.(10), A10-005. Retrieved from http://revistas.udc.es/index.php/reipe/pages/view/XIVGP

Ramalho, H. (2017). Avaliação de escolas, mudança e inovação dos processos de liderança e gestão do trabalho escolar: Uma meta-análise a partir dos relatórios oficiais. Educação em Revista, 18(2), 7-26. Retrieved from http://revistas.marilia.unesp.br/index.php/educacaoemrevista/article/view/7411

Ribeiro, E., & Felizardo, S. (2017). Revisitando W. Kilpatrick e seus contributos visionários para a pedagogia na atualidade. Revista de Estudios e Investigación en Psicologia y Educación, Vol. Extr., No. 06, A6-075

Ribeiro, M. C., & Freire, I. (2017). Desenvolvimento da competência relacional na formação inicial de professores no 1.º Ciclo do Ensino Básico: Um estudo de investigação-ação. Revista Estreiadiálogos - Rede Internacional de Investigação-Ação Colaborativa, 25-46. Retrieved from https://www.estreiadialogos.com/copia-estreiadialogos-n-o-2

Saraiva, A. G., Chaves, C., Duarte, J., & Amaral, O. (2017). A dependência de tabaco em estudantes de enfermagem. Revista de Enfermagem Referência, IV(12), 9-18. Doi: 10.12707/RIV16032

Sousa, C. C. (2017). Virtual corporeality and aesthetic experience. Virtual Creativity, 7(1), 7-28. Doi: 10.1386/vcr.7.1.7_1

Viseu, F., Menezes, L., Fernandes, J. A., Gomes, A., & Martins, P. M. (2017). Conceções de professores do Ensino Básico sobre a Prova Matemática: Influência da Experiência Profissional. Bolema, 31(57), 430-453.

Xavier, P., Alberto, I., & Mendes, F. (2017). Same-sex parenting: Identification of social representations in a sample of portuguese professionals. Journal of Homosexuality, 1-23. Doi: 10.1080/00918369.2017.1400314

2016

Amaral, O., Pereira, C., Veiga, N., Coutinho, E., Chaves, C., & Nelas, P. (2016). Gender and age differences in the sleep habits: A cross-sectional study in adolescents. Atención Primaria, 48(Esp. Cong. 1), 178-182. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/3362

Araújo, P., Ferreira, M., & Fernandes, R. (2016). Saúde ocupacional em cuidadores: um estudo de clima organizacional em estruturas residenciais para idosos. Millenium, 2(1), 223-231.

Campos, S., Fermento, C., Martins, R., Martins, C., Andrade, A. (2016). Personal investment and functional independence in elderly. Atención Primaria, 48(Esp. Cong. 1), 229-233. Retrieved from http://www.elsevier.es/en-revista-atencion-primaria-27-articulo-personal-investment-functional-independence-in-X0212656716593795

Campos, S., Martins, R., Martins, M. C., Chaves, C., & Duarte, J. (2016). Emotional inteligence and quality of life in special education teachers. Journal of Teaching and Education, 5(1), 681-688. Retrieved from http://www.universitypublications.net/jte/0501/pdf/U5K581.pdf

Celestino, T., & Pereira, A. (2016). A formação e o desenvolvimento do desporto adaptado: Uma proposta de intervenção. Desporto e Atividade Física para Todos - Revista Cientifica da FPDD, 2(1), 24-33.

Chaves, C., & Santos, M. (2016). Patient satisfaction in relation to nursing care at home. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 1124-1132. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.127

Chaves, C., Duart,e J., Amaral, O., Coutinho, E., & Nelas P. (2016). Satisfação dos utentes dos cuidados de saúde primários com os cuidados de enfermagem: Amostra da região centro de Portugal. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 1(2), 339-346. Retrieved from http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/582/508

Chaves, C., Nelas, P., Cruz, C., Coutinho, E., & Amaral, O. (2016). O perfil sociodemográfico e académico dos estudantes de enfermagem e o bem estar. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 2(1), 123-132. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/3152

Cordeiro, L., & Amante, M. J. (2016). Apoio psicológico no Ensino Superior: O serviço de psicologia do Instituto Politécnico de Viseu. Millenium, 2(1), 145-150.

Costa, M., Cardoso, A. P., Lacerda, C., Lopes, A. L., & Gomes, C. (2016). Homework in primary education from the perspective of teachers and pupils. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 139-148. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.047

Coutinho, E. C., Antunes, J. G. V. C., Duarte, J. C., Parreira, V. C., Chaves, C. M. B., & Nelas, P. A. B. (2016). Benefits for the father from their involvement in the labour and birth sequence. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 435-442. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.010

Coutinho, E., Pestana, L., Duarte, J., Amaral, O., Nelas, P., Chaves, C., & Parreira, V. (2016). Tobacco consumption in adolescents and school performance. Atención Primaria, 48(Esp. Cong. 1), 266-270. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4336

Cruz, C., Chaves, C., Amaral, O., Nelas, P., Campos, S., Antunes, A., & Almeida, M. (2016). Hostile behaviours in children and adolescents: Sociodemographic and parental variables. Atención Primaria, 48(Esp. Cong. 1), 183-187. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4670

Cruz, C., Chaves, C., Duarte, J., Amara,l O., Nelas, P., & Almeida, M. (2016). Comportamentos hostis em adolescentes: Intervenção educativa dos professores. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 1(2), 403-412. Retrieved from http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/577/512

Cruz, C., Nelas, P., Chaves, C., Almeida, M., & Costa, S. (2016). O suporte social dos estudantes do ensino superior. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 2(1), 81-88. Doi: 10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.235

Duarte, J., Pestana, L., Coutinho, E., Amaral, O., Chaves, C., Nelas, P. (2016). Eating behaviour effects on health and school performance in adolescents. Atención Primaria, 48(Esp. Cong. 1), 163-167. Retrieved from http://www.elsevier.es/es-revista-atencion-primaria-27-articulo-eating-behaviour-effects-on-health-X0212656716593670

Felizardo, S. A., Ribeiro, E., & Amante, M. J. (2016). Parental adjustment to disability, stress indicators and the influence of social support. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217C, 830-837.

Ferreira, M. E., Cepa, C., Tracana, R., & Reis, C. F. (2016). Reciclar recordações com as ciências percursos de aprendizagem em contexto de jardim de infância. Revista Contexto & Educação, 99, 149-172.

Ferreira, M., Ferreira, S., Ferreira, N., Andrade, J., Chaves, C., & Duarte, J. (2016). Lifestyles and surveillance of sexual and reproductive women's health. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 1019-1027. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.097

Gamboa, M.J. (2016). À procura do leitor literário: Textos e contextos de leitura In EXEDRA: Revista Científica, n.º Temático, 169-183. Coimbra: Escola Superior de Educação de Coimbra. Retrieved from http://www.exedrajournal.com/wp-content/uploads/2017/06/09MARIA-JOSE-GAMBOA.pdf

Gomes, M., Mendonça, F., Pereira, M., Cardoso, V., & Ribeiro, E. (2016). Alienação parental: Quando pais e crianças necessitam de ajuda. Millenium, 50, 283-291.

Guiné, R.P.F., Fernandes, S.R., Abrantes J.L., Cardoso A.P., & Ferreira M. (2016). Factors affecting the body mass index in adolescents in portuguese schools. Croatian Journal of Food Technology, Biotechnology and Nutrition, 11(1-2), 58-64.

Haase, R., Ferreira, J., Fernandes, R., Santos, E., & Jome, L. (2016). Development and validation of a revised measure of individual capacities for tolerating information overload in occupational settings. Journal of Career Assessment, 24(1), 130-144. Doi: 10.1177/1069072714565615

Kumpfer, K., Magalhães, C., & Xie, J. (2016). Cultural adaptation and implementation of family evidence-based interventions with diverse populations. Prevention Science Journal, 18(6), 649-659. Doi: 10.1007/s11121-016-0719-3

Machado-Rodrigues, A. M., Coelho-e-Silva, M. J., Fernandes, R., Mota, J., & Malina, R. M. (2016). Waist circumference and objectively measured sedentary behavior in rural school adolescents. Journal of School Health, 86(1), 54-60.

Martins, C., Campos, S., Chaves, C., Duarte, J., Gonçalves, A., & Novo, A. (2016). Symptom control analysis of patients in a palliative care unit. Humanities and Social Sciences Review, 5(2), 443-452. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4094

Martins, C., Campos, S., Duarte, J., Chaves, C., & Silva, E. (2016). Fatores de risco em saúde mental: Contributos para o bem-estar biopsicossocial dos profissionais da saúde. Revista Portuguesa de Enfermagem de Saúde Mental, (esp. 3), 21-26. Doi: 10.19131/rpesm.01112

Melão, D. (2016). A formação do leitor no ensino superior: Trajetórias de motivação para a leitura. Revista Desenredo, 12(2), 453-472. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4077

Menezes, L., Viseu, F., & Conceição, S. (2016). Ensino e aprendizagem da Matemática no contexto da implementação de um novo programa: Os pais contam? Revista Educação Matemática Pesquisa, 18(1), 131-152.

Nelas, P., Chaves, C., Coutinho, E., & Amaral, O. (2016). Values and beliefs about sexuality, motherhood and abortion. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 1(2), 211-220. Retrieved from http://repositorio.ipv.pt/bitstream/10400.19/4264/1/artigo%20-%20VALUES%20AND%20BELIEFS%20ABOUT%20SEXUALITY.pdf

Nelas, P., Chaves, C., Coutinho, E., Cru,z C., & Amaral, O. (2016). Violência no namoro, adaptabilidade e coesão familiar em estudantes do ensino superior. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 2(1), 357-364. Doi: 10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.234

Nelas, P., Duarte, J., Dias, A., Chaves, C., Coutinho, E., & Amaral, O. (2016). Vulnerability to stress and quality of life of women with urinary incontinence. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 1118-1123. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.125

Paiva, T., Tracana, R., & Tadeu, P. (2016). The importance of EE (Environmental Education) in LLE (Lifelong Education). TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for INTE 2016, 906-911. ISSN: 1303-6521.

Pereira, A., Pinheiro, M. C., Carvalhinho, L., Sequeira, P., Resende, R., & Liston, K. (2016). Portuguese athletes’ journeys to sporting success: The peaks and troughs. Journal of Physical Education and Sport, 16(2), 397-406. Doi: 10.7752/jpes.2016.02062

Pereira, A., Silva, C., & Pinheiro, C. (2016). Perceções dos professores acerca da Educação Física: um estudo de caso. Motrivivência, 28(47), 160-176. Doi: 10.5007/2175-8042.2016v28n47p160

Pestana, L., Duarte, J., Coutinho, E., Chaves, C., Nelas, P., & Amaral, O. (2016). Repercussões das atividades domésticas e de lazer no rendimento escolar dos adolescentes. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología, 1(2), 347-358.

Pinto, E., Chaves, C., Duarte, J., Nelas, P., & Coutinho, E. (2016). Maternal affection and motivation for breastfeeding. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 1028-1035. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.099

Ramalho, H. (2016). A avaliação de professores como política de vigilância e de recentralização do poder e controlo em educação. Revista de Educação do Vale do São Francisco - REVASF, 6(10), 5-26. Retrieved from http://www.periodicos.univasf.edu.br/index.php/revasf/article/view/50/55

Reis, S., & Santos, F. (2016). In-Service Education of Science Teachers: Virtual Simulators as a Resource for Experimental Work. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 19(2), 209-220. DOI: 10.6018/reifop.19.2.253691

Rodrigues, R., & Ferreira, S. (2016). The presence of three Portuguese TV news channels (RTP3, SIC Notícias, and TVI24) on Facebook. IJASOS - International E-Journal of Advances in Social Sciences, II(5), 315-323. ISBN: 978-605-64453-7-8. Retrieved from http://ijasos.ocerintjournals.org/download/article-file/232116

Santos, M. J. (2016). Literacia emergente: Desenvolvimento de competências sociais e comunicacionais em crianças e jovens com deficiência intelectual e desenvolvimental. EXEDRA: Revista Científica, n.º Temático, 94-99. Coimbra: Escola Superior de Educação de Coimbra. Retrieved from http://www.exedrajournal.com/wp-content/uploads/2016/02/06.pdf

Santos, R., & Pereira, A. (2016). Competências de professores de Educação Física para intervir com alunos com PEA: Um estudo de caso. Desporto e Atividade Física para Todos - Revista Cientifica da FPDD, 2(1), 13-22.

Sarmento, H., Anguera, M., T., Pereira, A., Campaniço, J., & Leitão, J. (2016). Patrones de juego en el ataque rápido de F. C. Barcelona, Manchester United y F.C. Internazionale Milano: Un enfoque de mixed methods. Cuadernos de Psicología del Deporte, 16(1), 31-42.

Sarmento, H., Marques, A., & Pereira, A. (2016). Representações, estímulos e constrangimentos do árbitro de futebol de 11. Motricidade, 11(4), 15-25. Doi: 10.6063/motricidade.3496

Silva, M., Chaves, C., Duarte, J., Amaral, O., & Ferreira M. (2016). Sleep quality determinants among nursing students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 999-1007. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.090

Silveira, R., Felizardo, S., & Alves, A. B. (2016). Parentalidade, incapacidade e satisfação com o suporte social. Millenium, 2(1), 53-61.

2015

Albuquerque, A., Silva, E., Resende, R., Gonçalves, F. & Gomes, R. (2015). Pedagogical supervision in physical education: The perspective of student interns. Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior, 20(1), 11-26.

Amante, M., Fonseca, S., Araújo, L., Pereira, A., Nunes, M., & Rodrigues, T. 2015). "Making a difference" na promoção do envelhecimento bem sucedido. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Extr.(8), A8-061. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.08.326

Amaral, O., Chaves, C., Duarte, J., Coutinho, E., Nelas, P. & Preto, O. (2015). Treatment adherence in hypertensive patients: A cross-sectional study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 1288-1295. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.243

Amaral, O., Coutinho, E., Nelas, P., Chaves, C., & Duarte, J. (2015). Risk factors associated with urinary incontinence in Portugal and the quality of life of affected women. International Journal of Gynecology & Obstetrics, 131, 82-86. Doi: 10.1016/j.ijgo.2015.03.041

Araújo, L., Figueiredo, M., Amante, M. & Ribeiro, E. (2015). As potencialidades do photovoice enquanto metodologia participativa na formação de Educadores Sociais. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Extr.(6), A6-075. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.06.198

Araújo, P. & Fernandes, R. (2015). O teste do desenho da figura humana em crianças angolanas: Contribuições à perspetiva da psicologia positiva. Psicologia: Ciência e Profissão, 35(3), 855-869.

Azevedo, A., Figueiredo, A. & Eira, P. (2015). Sincronização e heterocronismo nas organizações autárquicas do distrito de Viseu. Millenium, 49, 57-76.

Balula, J. P., Pinho, S. & Amante, S. (2015). Promoção da interculturalidade a partir dos manuais escolares de Português. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, V. Ext. 8, 38-42.

Cardoso, A. P., Malheiro, R., Rodrigues, P., Felizardo, S., & Lopes, A. (2015). Assessment and creativity stimulus in school context. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 864-873. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.202

Cayres, S. U., Vanderlei L., Machado-Rodrigues, A. M., Coelho-e-Silva M. J., Codogno, J. S., Barbosa M. F., & Fernandes, R. (2015). Prática esportiva está relacionada à actividade parassimpática em adolescentes. Revista Paulista de Pediatria, 33(2), 174-180. Doi: 10.1016/j.rpped.2014.09.002

Celestino, T., Leitão, J., Sarmento, H., Marques, A., & Pereira, A. (2015). The road to excellence in orienteering: an analysis of elite athletes' life stories. Journal of Physical Education and Sport, 15(2), 178-185.

Celestino, T., Leitão, J., Sarmento, H., Routen, A., & Pereira, A. (2015). Elite coaches views on factors contributing to excellence in orienteering. CCD: Cultura Ciencia y Deporte, 10(11), 77-86.

Costa, C., Cardoso, A. P., Lima, M. P., Ferreira, M., & Abrantes, J. L. (2015). Pedagogical interaction and learning performance as determinants of academic achievement. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 874-881. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.203

Coutinho, E., Almeida, F., Duarte, J., Chaves, C., Nelas, P., & Amaral, O. (2015). Factors related to domestic violence in pregnant women. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 1280-1287. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.242

Couto, J., & Pereira, A. (2015). Os jovens e os videojogos ativos: Um estudo de caso. Licere, 18(3), 36-60.

Cruz, C. & Sousa, C. C. (2015). All my independent women: An art network on gender issues. The International Journal of New Media, Technology and the Arts, 10(4), 11-24. ISSN: 2326-9987

Felizardo, S. A., Ribeiro, E. & Amante, M. J. (2015, in press). Parental adjustment to disability, stress indicators and the influence of social support. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 830-837. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.02.157

Felizardo, S. A., Silva, A. I., & Cardoso, A. P. (2015). Inclusão e articulação educativa entre professores e pais de crianças com perturbações do autismo. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(11), 94-97. eISSN: 2386-7418. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.11.622

Felizardo, S., & Ribeiro, E. (2015). Necessidades Educativas Especiais e funcionamento parental: indicadores de bem-estar e suporte social. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Extr.(11), 91-93. eISSN: 2386-7418. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.11.616

Felizardo, S., Silva, A. I., & Cardoso, A. P. (2015). Inclusão e articulação educativa entre professores e pais de crianças com perturbações do autismo. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Vol. Extr. (11), A11-097. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.11.622

Fernandes, E., Henriques, S., Mendes, S., & Ribeiro, E. (2015). Bullying: Conhecer para prevenir (2015). Millenium, 49(Jun/Dez), 77-89.

Fernandes, R., Martins, E., & Mendes, F. (2015). A multidimensionalidade do bem-estar subjetivo numa amostra de portugueses. Revista de Psicologia, Educação e Cultura, XIX(2), 28-41.

Ferreira, M. E., Caires, A. C., & Pitarma, R. (2015). Health and sustainable behaviours: A pedagogical and didactic experiment in preschool teaching. Int. J. Knowledge and Learning, 10(3), 238-257.

Ferreira, M. E., Dente, E., Ferreira, B., & Loureiro, M. (2015). Scientific literacy and inclusion through education in sciences: The case of a child with ADHD. Revista Electrónica de Investigación y Docencia, 13, 153-168.

Ferreira, M. E., Porteiro, A. C., & Pitarma, R. (2015). Enhancing children’s success in science learning: An experience of science teaching in teacher primary school training. Journal of Education and Practice, 6(8), 24-31.

Ferreira, M., Antunes, L., Duarte, J., & Chaves, C. (2015). Influence of infertility and fertility adjustment on marital satisfaction. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 96-103. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.094

Ferreira, M., Fernandes, B., Duarte, J., & Chaves, C. (2015). Attitudes of women regarding the voluntary interruption of pregnancy. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 104-112. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.095

Ferreira, M., Vicente, S., Duarte, J., & Chaves, C. (2015). Quality of life of women with infertility. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 21-29. Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.12.600

Fonseca, S. & Jordão, F. (2015). Adaptação e validação da Eustress Scale para professores portugueses. Revista Psychologica, 57(1), 93-112.

Fonseca, S., Araújo, L., Amante, M., Rodrigues, A., Vieira, D., & Marques, H. (2015). Potencialidades da construção de Programas de Estimulação na formação de Educadores Sociais. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Extr.(6), A6-131. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.06.327

Gamboa, M.J. (2015) Resistências e condições de eficácia para a construção de leitores em Português, língua estrangeira: O que dizem os alunos sobre as suas práticas de leitura extensiva em Português. In Neves, A.F. (Dir.), EXEDRA: Revista Científica, extra 1, 115-127. Coimbra: Escola Superior de Educação de Coimbra.

Gaspar, P. D., Pinheiro, R., Domingues, C., Almeida, C., Paiva, T., Pereira, C. D., & Velho, M. V. (2015). Training requirements for the agro-food industry in Portugal. International Journal of Food Studies - IJFS, 4, 12-28. ISSN: 2182-1054. Doi: 10.7455/ijfs/4.1.2015.a2

Gomes, A., Viseu, F., Martins, P. M. & Menezes, L. (2015). Is this a proof? Future teachers' conceptions of proof. Quaderni di Ricerca in Didattica/Mathematics. Suppl n.2, 25(1), 275-282.

Guerreiro, A., Tomás Ferreira, R. A., Menezes, L., & Martinho, M. H. (2015). Comunicação na sala de aula: A perspetiva do ensino exploratório da matemática. Zetetiké, 23(2), 279-295.

Lima, M. C., Cayres, S. U., Machado-Rodrigues, A. M., Kemper, H. C., Araujo, R. G., Santos, M. R. & Fernandes, R. (2015). Early sport practice promotes better metabolic profile independently of current physical activity. Medicina Sportiva, 18(4), 172-178.

Machado-Rodrigues, A. M., Leite, N., Coelho e Silva, M. J., Fernandes, R., Mascarenhas, L., Boguszewski, M., & Malina, R.M. (2015). Metabolic risk and television time in adolescent females. International Journal of Public Health, 60(2), 157-165. Doi: 10.1007/s00038-014-0625-z

Martins, C., Duarte, J., & Chaves, C. (2015). Contributions to the quality of life of chronic renal insufficient patients. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 165, 144-151. Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.12.616

Martins, E., Fernandes, R., Mendes, F., & Magalhães, C. (2015). Sucesso académico no ensino superior: Um estudo sobre preditores. Revista Psicología y Educación, 10(1), 77-100.

Martins, R., Bonito, I., Andrade, A., Albuquerque, C., & Chaves, C. (2015). The impact of the diagnosis of autism in parents of children. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 121-125. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.097

Menezes, L., Viseu, F., Martins, P. M., & Gomes, A. (2015). What teachers think about mathematical proof?. Quaderni di Ricerca in Didattica/Mathematics. Suppl. n.2, 25(1), 169-175.

Nelas, P., Duarte, J., Chaves, C., Coutinho, E., & Amaral, O. (2015). Health beliefs about cervical cancer in university students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 165, 189-194. Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.12.621

Nunes, C., Cardoso, A. P., Rocha, J., Fidalgo, S. (2015). The integration of foreign students in the portuguese school of the 1st cycle of basic education: The case of a school grouping in the municipality of Viseu. Journal of Education and Human Development, 4(1), 197-211. Doi: 10.15640/jehd.v4n1a18

Paiva, T., & Tadeu, P. (2015). A Creative And Entrepreneurship Project Promotion Of Primary Schools And High Education. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for INTE 2015. ISSN: 1303-6521.

Pereira, A., Cunha, C., Silva, M. & Isayama, H. (2015). A atuação profissional no campo do lazer: Reflexões sobre aspectos éticos. Licere, 18(2), 243-261.

Ramalho, H. (2015). Entre a macrorreferencialização da avaliação do desempenho docente e a burocracia periférica. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(10), 131-136. Retrieved from http://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/720

Ribeiro, E. J., Gomes, M. M. & Felizardo, S. A. (2015). Parentalidade e estilos educativos: Perspetivas de pais e crianças (educação pré-escolar). Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(5), 66-68. eISSN: 2386-7418. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.05.227

Rodrigues, F. B., Campos, S., Chaves, C., & Martins, C. (2015). Family-school cooperation in the context of inclusion of children with special educational needs. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 309-316. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.127

Santos, C., Cardoso, A. P. & Marcelino, A. L. (2015). Colorir para agir: Educar pela arte, para a paz. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(4), A4-014-020. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.04.

Santos, C., Cardoso, A. P., & Marcelino, A. L. (2015). "Colorir para agir": Educar pela arte, para a paz. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Vol. Extr.(4), A4-014-020. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.04

Silva, H. M., Gibram, D. E., Tracana, R. B. & Carvalho, G. S. (2015). Can one accept the theory of evolution and believe in god as well? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 770-779. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.07.178

Sousa, C. (2015). Meta body: Uma investigação baseada na prática artística. MATLIT: Materialidades da Literatura, 3(1), 195-208. Doi: 10.14195/2182-8830

Sousa, C. (Eds.) (2015). The International Journal of Arts Education, 9(1).

Sousa, C. (Eds.) (2015). The International Journal of New Media, Technology, and the Arts, 9(3-4).

Veiga, N., Pereira, C., Amaral, O., Chaves, C., Nelas, P., & Ferreira, M. (2015). Oral health education among portuguese adolescents. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 1003-1010. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.221

Veiga, N., Pereira, C., Resende, C., Amaral, O., Ferreira, M., Nelas, P., … Correia, I. J. (2015). Oral and gastric helicobacter pylori: Effects and associations. PLoS ONE, 10(5), 1-11. Doi: 10.1371/journal.pone.0126923

Xavier, P., Alberto, I. & Mendes, F. (2015). Homoparentalidade: Da abordagem científica aos normativos legais em Portugal. Psicologia & Sociedade, 27(1), 179-188.

Nunes, C., Cardoso, A. P., Rocha, J., Fidalgo, S. (2015). The integration of foreign students in the portuguese school of the 1st cycle of basic education: The case of a school grouping in the municipality of Viseu. Journal of Education and Human Development, 4(1), 197-211. Doi: 10.15640/jehd.v4n1a18

Paiva, T., & Tadeu, P. (2015). A Creative And Entrepreneurship Project Promotion Of Primary Schools And High Education. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for INTE 2015. ISSN: 1303-6521.

Pereira, A., Cunha, C., Silva, M. & Isayama, H. (2015). A atuação profissional no campo do lazer: Reflexões sobre aspectos éticos. Licere, 18(2), 243-261.

Ramalho, H. (2015). Entre a macrorreferencialização da avaliação do desempenho docente e a burocracia periférica. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(10), 131-136. Retrieved from http://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/720

Ribeiro, E. J., Gomes, M. M. & Felizardo, S. A. (2015). Parentalidade e estilos educativos: Perspetivas de pais e crianças (educação pré-escolar). Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(5), 66-68. eISSN: 2386-7418. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.05.227

Rodrigues, F. B., Campos, S., Chaves, C., & Martins, C. (2015). Family-school cooperation in the context of inclusion of children with special educational needs. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 309-316. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.127

Santos, C., Cardoso, A. P. & Marcelino, A. L. (2015). Colorir para agir: Educar pela arte, para a paz. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. Extr.(4), A4-014-020. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.04.

Santos, C., Cardoso, A. P., & Marcelino, A. L. (2015). "Colorir para agir": Educar pela arte, para a paz. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación. Vol. Extr.(4), A4-014-020. Doi: 10.17979/reipe.2015.0.04

Silva, H. M., Gibram, D. E., Tracana, R. B. & Carvalho, G. S. (2015). Can one accept the theory of evolution and believe in god as well? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 770-779. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.07.178

Sousa, C. (2015). Meta body: Uma investigação baseada na prática artística. MATLIT: Materialidades da Literatura, 3(1), 195-208. Doi: 10.14195/2182-8830

Sousa, C. (Eds.) (2015). The International Journal of Arts Education, 9(1).

Sousa, C. (Eds.) (2015). The International Journal of New Media, Technology, and the Arts, 9(3-4).

Veiga, N., Pereira, C., Amaral, O., Chaves, C., Nelas, P., & Ferreira, M. (2015). Oral health education among portuguese adolescents. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 1003-1010. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.221

Veiga, N., Pereira, C., Resende, C., Amaral, O., Ferreira, M., Nelas, P., … Correia, I. J. (2015). Oral and gastric helicobacter pylori: Effects and associations. PLoS ONE, 10(5), 1-11. Doi: 10.1371/journal.pone.0126923

Xavier, P., Alberto, I. & Mendes, F. (2015). Homoparentalidade: Da abordagem científica aos normativos legais em Portugal. Psicologia & Sociedade, 27(1), 179-188.

Nelas, P., Ferreira, M., Fernandes, C., Duarte, J., & Chaves, C. (2014). Scale of knowledge about sexually transmitted infections. Atención Primaria, 46(Suppl. 5), 202-205. Doi: https://doi.org/10.1016/S0212-6567(14)70092-7

Rodrigues, F., Brito, E., & Simões, F. (2014). A formação de professores pós-Bolonha: A satisfação dos estudantes e docentes em Portugal. Revista Vozes dos Vales: Publicações Acadêmicas. Revista Vozes dos Vales: Publicações Académicas, 6(Ano III), 1-26. Minas Gerais, Brasil. ISSN: 2238-6424.

Rosado, A., Araújo, D., Mesquita, I., Correia, A., Mendes, F., & Guillén, F. (2014). Perceptions of fitness professionals regarding fitness occupations and careers: A phenomenological analysis. Revista de Psicología del Deporte, 23(1), 23-31.

Rossi, R., Alencar, R., Rossi, M., & Pereira, A. (2014). Sport and social inclusion. Study of the program "segundo tempo". Journal of Physical Education and Sport, 14(4), 446-454.

Sarmento, H., Anguera, M.T., Campaniço, J. Pereira, A., & Leitão, J. (2014). The Coaching Process in Football: A qualitative perspective. Montenegrin Journal of Sports Science and Medicine, 3(1), 9-16.

Sarmento, H., Anguera, M.T., Pereira, A., Campaniço, J., Marques, A., & Leitão, J. (2014). Patterns of play in the counterattack of elite footbal teams: A mixed method aproach. International Journal of Performance Analysis in Sport, 13, 773-789.

Sarmento, H., Pereira, A., Campaniço, J., Anguera, MT., & Leitão, J. (2014). Manchester United, Internazionale Milano and FC Barcelona: What´s Different?. Sport Mont: Journal of Sport, Physical Education and Health, 40, 50-56.

Severino, C., Gonçalves, F., & Darido, S. (2014). A visão dos professores quanto ao processo de ensino e de aprendizagem do Basquetebol nas aulas de Educação Física: A realidade de Volta Redonda/RJ. Revista Movimento, 20(4), 1283-1304.

Sousa, C. C. (2014). Meta_Body: Um projecto artístico de construção de avatares enquanto partilha criativa. Cultures-Kairós - Métamorphoses digitales: Expérimentations esthétiques et construction du sensible dans l’interaction humain-machine, Théma 3. Retrieved from http://revues.mshparisnord.org/cultureskairos/index.php?id=886

Sousa, C. C. (2014). The Meta_Body Project. Procedia Technology, 13, 33- 37. Doi: 10.1016/j.protcy.2014.02.006

Tracana, R. B., Ferreira, M. E. & Carvalho, G. S. (2014) Poluição em livros didáticos portugueses: Identificação de abordagens para resolver problemas de poluição e estratégias de prevenção. Revista AMAzônica, 13(1), 8-21.

Viseu, F., & Menezes, L. (2014). Desenvolvimento do conhecimento didático de uma futura professora de matemática do 3.º ciclo: O confronto com a sala de aula na preparação e análise de tarefas de modelação matemática. Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, 17(3), 347-375. Retrieved from http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=33532494005

2013

Aranha, A., & Gonçalves, F. (2013). The importance of video-feedback and video-instruction. Academic Journals, 1(1), 1-13.

Azevedo, A. & Figueiredo, A. (2013). Validação de um questionário de análise institucional das organizações desportivas autárquicas do distrito de Viseu. RIGD: Revista Intercontinental de Gestão Desportiva, 3(2), 23-36.

Chaves, C. B., Amaral, O., Nelas, P., Coutinho, E., & Dionísio, R. M. (2013). Assessment of family functionality among the elderly with chronic illness. The European Journal of Counselling Psychology, 2(2). Retrieved from https://ejcop.psychopen.eu/article/view/31/html

Chaves, C., Bento, M., Ferreira, M., & Duarte, J. (2013). Knowledge about HIV / AIDS: The influence of lifestyles and self-Regulation in adolescents. The European Journal of Counselling Psychology, 2(2), 102-110. Doi: 10.5964/ejcop.v2i2.34

Freire, C., Reis, C., Monguet, J., & Fernández, J. (2013). Schizophrenic patients’ expectations facing technology in a cognitive rehabilitation therapy environment. International Journal of Life and Medical Research, 3(3), 122-128. ISSN: 2226-4558. Retrieved from http://www.jlsmr.org/paperInfo.aspx?paperid=5348

Gomes, A., Ribeiro, C. M., Pinto, H., & Martins, F. (2013). Prospective teachers? knowledge on the (possible) relationships between squares and rectangles. Quaderni di Ricerca in Didattica, 23, 282-291.

Gonçalves, F. (2013). Formative evaluation in Physical Education initial teacher training courses. Academic Journals, 1(1), 15-26.

Gonçalves, F. (2013). The influence of motivational involvement, in physical activity level improving, using formative evaluation procedures. BIOINFO Sociology, 1(1), 10-28.

Malho, A., Melão, D. H., & Pereira, I. (2013). Contributo dos blogues de ciência para a construção da literacia científica cívica no século XXI. Internet Latent Corpus Journal, 3(1), 22-34. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/1958

Menezes, L., Guerreiro, A., Martinho, M. H., & Tomás Ferreira, R. (2013). Essay on the role of teachers' Questioning in inquiry-based mathematics teaching. SISYPHUS Journal of Education, 1(3), 44-75. Retrieved from http://repositorio.ipv.pt/handle/10400.19/2067

Monteiro, N. & Pereira, A. (2013). Contributo da atividade física para a melhoria do perfil psicomotor em crianças portadoras de deficiência. EFDeportes.com, Revista Digital, Año18(182). Retrieved from http://www.efdeportes.com/efd182/atividade-fisica-para-portadoras-de-deficiencia.htm

Pinheiro, M. C., Pinto, R., Albuquerque, A., & Pereira, A. (2013). Outra vez, professor? Perceções de alunos em relação à Educação Física. Motrivivência, Ano XXV(40), 90-105.

Preto, M., Quaresma, L., Gonçalves, F., & Serôdio-Fernandes, A. (2013). Estudo comparativo da estratégia da Federação Portuguesa de Atividades Subaquáticas entre os ciclos 2003/2006 e 2007/2010. Motriz, 19(2), 335-345.

Santos, L. C., Chaves, C., Andrade, A. I., & Duarte, J. (2013). The influence of stress on the 1uality of life of hypertensive patients. The European Journal of Counselling Psychology, 2(2), 120-131. Doi: 10.5964/ejcop.v2i2.35

Sarmento, H., Pereira, A., Matos, N., Campaniço, J., Anguera, M.T., & Leitão, J. (2013). English Premier League, Spain's la Liga and Italy's Serie's A - What's Different?. International Journal of Performance Analysis in Sport, 13, 773-789.

Sarmento, H., Pereira, A., Resende, R., Anguera, M. T., Leitão, J. (2013). Padrões de jogo no contra ataque do Barcelona FC, Inter de Milão e Manchester United. Revista Mineira de Educação Física, 9, 508-514.

Souto-e-Melo, A. L., & Branco, M. L. (2013). Pathways of pedagogical and didactic renewal within the Bologna Process: the contribution of Gestalt pedagogy and education through art. Mediterranean Journal of Educational Research, 14, 240-245. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/259621170_Pathways_of_pedagogical_and_didactical_renewal_within_the_Bologna_Process_The_contribution_of_Gestalt_Pedagogy_and_Education_through_Art

Viseu, F., Menezes, L., & Almeida, J. (2013). Conhecimento de geometria e perspetivas de professores do 1.º ciclo do ensino básico1 sobre o seu ensino. Revemat: Revista Eletrônica de Educação Matemática, 8(1), 156-178. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/1792

                        

© Copyright 2018 IPV-CI&DEI